Žene – uspješni motivatori

Trenutno pregledavate Žene – uspješni motivatori

Konferencija pod nazivom Žene – uspješni motivatori održat će se u četvrtak, 31. svibnja 2012. godine u Zagrebu u knjižnici Bogdana Ogrizovića (Preradovićeva 5) s porukom – Posao treba mozak i srce!. Donosimo vam intervju s glavnom organizatoricom 3. konferencije za razvoj žena u poslovanjuElvirom Mlivić Budeš.

Direktorica ste tvrtke Filaks i osnivačica Poslovnog učilišta Filaks, ustanove za obrazovanje odraslih u smislu cjeloživotnog obrazovanja. S obzirom na vaše dosadašnje iskustvo, koliko su ljudi svjesni činjenice da, ako misle biti uspješniji, moraju uložiti u svoje znanje, odnosno proširiti ga i stalno nadopunjavati?
Od 2001. godine, kada sam se počela baviti poslovnom edukacijom i savjetovanjem, do 2009. godine klijenti su najčešće bile tvrtke koje su ulagale u edukaciju zaposlenika. Danas su polaznici najčešće fizičke osobe, odnosno pojedinci koji samostalno ulažu u usavršavanje, koje traje 150 ili 200 školskih sati. Uz održavanje verificiranih programa u okviru Poslovnog učilišta Filaks, tvrtka Filaks d.o.o. kontinuirano organizira radionice i konferencije s područja menadžmenta, prodaje, poduzetništva, marketinga i poslovne komunikacije, koje su prepoznale brojne tvrtke na području Hrvatske i Bosne i Hercegovine. Posebno nas veseli motiviranost polaznika, bez obzira na to plaćaju li edukaciju samostalno ili to za njih čine tvrtke u kojima su zaposleni.
Jesu li polaznici vašeg učilišta većinom žene ili muškarci?
U zadnje dvije godine polaznici edukacija su češće žene (oko 65%), ali trend je i inače da broj žena koje ulažu u edukaciju sve više raste. Slično je bilo i na Ekonomskom fakultetu gdje sam završila Poslijediplomski znanstveni studij i stekla titulu magistre društvenih znanosti. Na primjer, u švedskoj na 100 muških studenata dolazi 150 studentica. U Filaksu su žene više zainteresirane za edukaciju s područja poslovne komunikacije, osobnog razvoja, marketinga, dok na radionicama s područja menadžmenta i prodaje imamo nešto veći broj muških polaznika.
U Zagrebu će se 31. svibnja u vašoj organizaciji održati 3. konferencija za razvoj žena u poslovanju pod nazivom Žene – uspješni motivatori. Recite nam malo više o ideji, programu i očekivanjima konferencije…
Riječ je o trećoj po redu konferenciji na kojoj okupljamo sve zainteresirane osobe koje žele više naučiti o muško-ženskim timovima, položaju žena u hijerarhiji tvrtki, poslovnoj komunikaciji muškaraca i žena, poslovnom odlučivanju, upravljanju stresom, staklenom stropu i sličnim temama koje nas svakodnevno muče u poslovanju. Okupili smo vrhunske predavače koji su se dokazali u praksi te mogu prenijeti korisna iskustva. To su Mirela španjol Marković, Martina Kvarantan, Nataša Trojak, Kamilo Antolović, Nada Finderle i Tanja Pureta. Pokroviteljica konferencije je Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova koja je povodom organizacije konferencije izjavila: “Podržavam svaki doprinos osvještavanju problema na koje žene u poslovnom svijetu nailaze, ali još više one koji govore o uspjesima koje postižu, jer upravo su njihovi uspjesi najglasniji i konkretan dokaz iz prakse da žene nisu ‘slabiji spol’. Stoga zahvaljujem organizatoricama na pozivu za pokroviteljstvom i izražavam ovime punu podršku 3. konferenciji za razvoj žena u poslovanju pod nazivom Žene – uspješni motivatori”.
Glavna poruka konferencije je Posao treba mozak i srce!.Razumljivo je što tom rečenicom želite reći, no šaljete li njome, na nekoj podsvjesnoj razini, poruku svim ženama da se odvaže i ustraju u svojim poslovnim nakanama?
Bit će nam drago da uz, prirodnu brigu za druge i potrebu za harmoničnim odnosima u timovima, žene postanu odlučnije i u realizaciji osobnih i poslovnih ciljeva. Na Filaksovim seminarima s područja poduzetništva uočavam da žene trebaju podršku, nekoga tko vjeruje u njih, bez obzira na to je li riječ o promjeni posla, napredovanju ili odluci o pokretanju poduzetničkog pothvata. Budući da u Poslovnom učilištu Filaks imamo program usavršavanja Menadžment u malom poduzetništvu, drago nam je što je i u tom programu sve veći broj polaznica koje tijekom usavršavanja pripremaju poslovne planove koje namjeravaju realizirati nakon završetka programa. Drago nam je što ćemo i na konferenciji treći put razmijeniti iskustva, podijeliti brige, ali i motivirati jedne druge na brojne uspjehe u budućnosti.
Prema vašem mišljenju, zbog čega su žene bolji voe u krizno doba? Naime, i povijesno gledano, žene su uvijek bile bolji i učinkovitiji vladari od muškaraca, pogotovo u ratno doba… Zašto je tako?
Žene često i dobiju priliku voditi tvrtku kada se ista nae u nekom skandalu ili krizi. Istraživanja provedena u Americi 2011. godine govore da su žene češće prisutne na pozicijama srednjeg menadžmenta te se češće nau na vodećoj poziciji kada tvrtka počinje gubiti dobar položaj na tržištu. Činjenica je da nestabilna okruženja s velikim rizikom pružaju veću priliku ženama za rukovodeće pozicije, jer mogu motivirati članove tima, imaju viziju, sklone su nagraivanju pozitivnih rezultata i slično.
U razdoblju otkad ste osnovali svoje učilište i počeli se intenzivnije baviti promicanjem i poučavanjem poduzetništva u žena, jeste li primijetili pomake (pozitivne ili negativne) u ženskom poslovnom svijetu?
Nažalost, mislim da se u Hrvatskoj promjene dogaaju vrlo sporo i da je za svaki mali pomak potrebno uložiti veliki napor. Na konferenciji ćemo govoriti o položaju žena u privatnom i društvenom sektoru, a o najnovijim istraživanjima više će reći i ga. Višnja Ljubičić, pravobraniteljica za ravnopravnost spolova. U trenutku kada žene donose više od 80% svih odluka o kupnji na tržištu, njihova stvarna moć u tvrtkama zaista je mala. Na primjer, bez obzira na to što su žene najvažniji potrošači većine proizvoda i usluga na tržištu, u Americi ih je samo 3% na poziciji kreativnih direktora u agencijama za tržišne komunikacije gdje se kreira komunikacija namijenjena ženama.
Kakvu sliku žene u poslovnom (muškom) svijetu vidite u Hrvatskoj u budućnosti? U kojem smjeru idemo?
Vjerujem da će se stvari polako mijenjati. Važno je sve više razmišljati o osobnom razvoju, prihvaćanju mnogobrojnih promjena na tržištu te osnaživanju i povezivanju onih koji imaju volju, snagu i hrabrost da pokušaju pozitivno mijenjati svijet i ljude oko sebe.
Pridružite nam se i vi na ovoj konferenciji i postanite dio priče o ženama i okrutnom poslovnom svijetu. Detalje potražite na web stranicama Filaksa.
PROGRAM KONFERENCIJE:

09:45-10:00 Uvodna riječ organizatora (Elvira Mlivić Budeš, Filaks)

10:00-10:45 Žene kao voditeljice u privatnom sektoru i državnoj upravi (Nataša Trojak, Abaculus
znanja
10:45-11:30 Poslovna komunikacija izmeu muškaraca i žena (Kamilo Antolović, K&;K Promotion)
12:00-12:45 Žene – snaga intuicije za 21. stoljeće (Mirela španjol Marković, Ciceron komunikacije)
12:45-13:30 Donošenje odluka u poslovnom svijetu (Nada Finderle, Analiza 360)
13:45-14:30 Žene i upravljanje stresom (Martina Kvarantan, Znatiželja)
14:30-15:15 Žene lideri – kako iz marginalne prijeći u stratešku poziciju (Tanja Pureta, Ramiro)

Odgovori