Saša Šekoranja u MUO

Saša Šekoranja u MUO
Saša Šekoranja (1973.), poznati slikar, cvjećar, fotograf i scenograf, otvara u utorak 19. studenog autorsku izložbu Višeglasje @ MUO koja će obuhvatiti instalacije u njegovom omiljenom nekonvencionalnom mediju izražavanja – u oblikovanju cvijećem i biljem upotpunjenom autorskim intervencijama te osmišljenim u prostorima imaginarnih muzejskih izloga. Ne sumnjamo da će to biti prvorazredan dogaaj za sve ljubitelje cvijeća i bilja, ali i za sve one čije je oko otvoreno za igru, ljepotu i stvaranje.
Za nas je najavio izložbu

Odakle naziv izložbe, čiji su glasovi u Višeglasju?

Radi se o višeglasju bilja i crteža… Naslov sam uzeo iz pjesme Luke Paljetka čije stihove jako volim.

Uzeli ste herbarij i staklenik kao polazišnu točku za svoje instalacije? Zašto, doživljavate li ih kao svojevrsne ‘muzeje cvijeća’?

Staklenici su moja stalna tema i preokupacija, prostori od stakla koji poput inkubatora čuvaju svoj sadržaj. Ljeti se prekrivaju slojem bijele boje (vapna) da prejako sunce ne bi uništilo bilje. Staklenik tako spaja vidljivo (prozirno) i nevidljivo (neprozirno).
Ta tema nosi mnogo mogućnosti za propititivanje sve do samog konstukcijskog dijela koji mi je u zadnje vrijeme likovno vrlo privlačan.

Herbariji su svakako posebna tema, oni su inspiracija za ciklus slika/ crteža “Razgovori” koji su zapravo reakcija mog crteža na odabranu biljku, poput dijaloga.

Šekoranja – Instalacija s ammi mayusom

Izložba će biti postavljena s organskim materijalima, što znači da će neizbježno propasti – zašto ste se za to odlučili i pada li vam teško rastanak s djelima?

Ne, nije mi teško jer me veseli sam proces rada, a propadanje je jednostavno sastavni dio tog rada.

Ovo je prvi put da ste svoj rad izravno spojili s idejom i toposom muzeja – kako je došlo do te ideje i suradnje? što omogućuje muzejski ‘izlog’ što ne može ‘cvjećarski’ izlog?

Ideja je nastala prije nekoliko godina i trebalo je vremena, kao i u svemu, da se i realizira.

U muzeju imam mogućnost izlaganja većeg broja radova odjednom, što je ujedno i teže jer se sve treba uskladiti, a ja tako volim krajnosti koje su vrlo tesko uskladive (smijeh). No, važno je da izložba na kraju ipak bude ujednačena, ali i interesantna gledatelju.

Šekoranja – Instalacija Razgovori

Razlikujete li umjetničke (muzejske) instalacije od onih komercijalnih? Mogu li se jedne zamijeniti drugima?

Da, jedno su instalacije ,a drugo su aranžmani, i nikako se ne može jedne zamijeniti drugima.

Ljudi vas često doživljavaju kao umjetnika-cvjećara, no vaši su interesi puno širi, uspješan ste slikar, fotograf i scenograf – kako sami sebe doživljavate i što vas najviše odreuje?

Ja sam svakako sve to, odreuje me likovnost i vizualnost u svakom smislu.

Što vas privlači biljnom svijetu, odakle stalno nova inspiracija, ne bojite li se ponavljanja?

Stalna mijena bilja je i stalna inspiracija. Ne bojim se ponavljanja jer i u ponavljanju se dogode nove stvari, nova čuda… Znate, to vam je nešto kao zen.

Vaši su postavi, kreacije, aranžmani i sve što radite s cvijećem zapravo snoviti, u kombinaciji s crtežima, često i snoliki… Sanjate li cvijeće? Ili tako zamišljate (naše) snove?

Ne, ne mislim da su snoviti! Uh, da znate moje snove, prestrašili biste se (smijeh).

 

Odgovori