Rad kod kuće

Rad kod kuće

Nova istraživanja otkrivaju da rad od kuće povećavaju zadovoljstvo i učinkovitost

Sretniji i učinkovitiji kod kuće

Nedavno je na Sveučilištu Stanford provedeno istraživanje o rezultatima rada od kuće u usporedbi s onima u uredu. Iako je istraživanje pratilo samo jednu kompaniju – Ctrip.com sa sjedištem u šangaju, odnosno usporeivalo učinkovitost zaposlenika koji su četiri dana u tjednu radili kod kuće i onih koji su posao stalno obavljali u uredu – rezultati su vjerojatno vrlo primjenjivi i na druge kompanije.

Zaključak je da su zaposlenici koji rade kod kuće učinkovitiji. Oni su obavili više telefonskih razgovora i duže efektivno radili, uglavnom zato jer su često uzimali kratku pauzu. Takoer, nisu prijavljivali toliko bolovanja, kao zaposlenici u uredu, a i osjećali su se zadovoljnije i sretnije.

Osim zaposlenika, zadovoljni mogu biti i poslodavci jer su, omogućujući radnicima da rade od kuće, uštedjeli oko 2000 dolara po zaposleniku.

No, treba uzeti u obzir i nekoliko ‘rupa’ u ovom istraživanju. Naime, grupa koja je radila od kuće sastojala se od dobrovoljaca koji su to tražili – izabrani su iz veće skupine radnika koji su tražili način da promjene svoje radne uvjete. Stoga je njihova učinkovitost i razina zadovoljstva zapravo rezultat da su dobili ono što su željeli ili barem jer im je omogućeno da iskušaju drugi vid rada.

Nemojmo zaboraviti i ono što se dogaalo nakon istraživanja – otprilike polovica zaposlenika koji su radili od kuće, zatražila je da se vrate u ured, iako im je to značilo dodatni trošak zbog putovanja. Navodno su neki od njih bili usamljeni, nedostajalo im je društvo.

Kad se sve zbroji i oduzme, ono što je ključno je fleksibilnost. Omogućiti radniku da radi od kuće kada to želi, ako si tvrtka može to priuštiti, i mijenjati uvjete rada dogovorno. Ako ste pak zaposlenik – ne ustručavajte se pitati – iako to možda ne očekujete, vaš će poslodavac možda biti sretan da vam dopusti da nekoliko dana u tjednu radite od kuće.

Važno je da ste sretni i učnikoviti!

Izvor: mediabistro.com

Odgovori