Priča o narančastoj legendi

Priča o narančastoj legendi

Priča o najpopularnijem i najkvalitetnijem svjetskom posuu od lijevanog željeza, francuskom brendu Le Creuset, započela je prije skoro jednog stoljeća i još je jednako živa. Danas, kada sve češće pristajemo na kompromise modernog življenja nauštrb zdravlja, kvaliteta u kuhinji itekako je važna. A ni ljepota nije zanemariva.

Možda vam nije poznato da kuhanje u posudama od lijevanog željeza seže unatrag 6000 godina, kada se spominje u kineskoj kulturi, no tek se u srednjem vijeku u Europi počinju lijevati takve posude. Dolaskom industrijske revolucije počinje i
njihova masovnija proizvodnja. No jedno je do današnjeg dana ostalo isto: proizvode se ručno, svaka u svojem kalupu od pijeska.
Raanje ideje
Godine 1925. dvojica belgijskih industrijalaca, voeni idejom da proizvedu vrhunsko posue, osnivaju tvrtku Le Creuset, koja je do danas ostala sinonim kvalitete u svijetu kuharstva. Armand Desaegher, koji je bio stručnjak za lijevanje željeza, i Octave Aubecq, majstor emajliranja, smještaju svoju tvornicu u malo mjesto Fresnoy-le-Grand na francuskom sjeveru, području bogato rudom, ali i iskustvom lokalnog stanovništva. Njihov glavni proizvod i svojevrstan zaštitni znak cijelog brenda postaje okrugli cocotte, koji to ostaje sve do danas. Ubrzo je predstavljena i boja po
kojoj je brend prepoznatljiv – volcanic, plameno narančasta, koja podsjeća na rastaljenu željeznu masu prije lijevanja u kalup, a i sam naziv Le Creuset na francuskom znači taljina.
Kvaliteta bez ustupaka
Originalnost i tajna ovog posua koje ga izdvajaju od sličnog leži u činjenici da je dvostruko glazirano i iznutra, i to staklenom glazurom koja se peče na
840ºC. Ovo inovativno rješenje osiguralo je iznimnu kvalitetu i dugotrajnost, a ujedno je i najzdravije za kuhanje. Već je tada bilo teško zamisliti pravu francusku kuhinju i renomirani restoran bez pokojeg narančastog cocottea. Tada
je izumljen i doufeu, originalna posuda s udubljenim poklopcem u koji se stavlja led tijekom pečenja, čime se zadržava sočnost i prirodni okusi pripremane hrane.
Pohod na svijet
Nakon Drugog svjetskog rata tvrtka počinje svoj proboj i na svjetsko tržište te ga ubrzo i osvaja. Već 1952. čak 50% izvoza bilo je u SAD, a predstavljen je i novi proizvod. Bila je to prva gril-tava na svijetu – tostador. Predstavljene
su i mnoge nove boje, a 1957. kupuju glavnog konkurenta, Les Hauts Forneaux Cousancesa, te time dodatno šire svoju ponudu, ali i kvalitetu. Tih godina postaju pravi hit u SAD-u pa ne čudi priča da se posue Marilyn Monroe prodavalo na dražbi. Naime, tradicija prodaje rabljenog Le Creuset posua održala se u SAD-u do danas. Budući da ove posude imaju doživotno jamstvo, štedljivi su Amerikanci shvatili da mogu i povoljnije dobiti pokoju posudu iz kompleta posua za kojim su oni potpuno ludi.
Novi dizajn
Godine 1958. angažiran je dizajner Raymond Loewy, koji je poznat po tome što je dizajnirao bočicu coca-cole. On je dizajnirao legendarnu coquelle posudu. Poznati talijanski dizajner Enzo Mari 1972. stvara i nove linije posua u duhu
1970-ih, no i dalje ostaju i prvotne, svima toliko prepoznatljive linije. No unatoč tome što su pratili najnovije trendove u dizajnu, kvaliteta je ostala nepromijenjena. Već se tada pojavilo mnogo kopija ovog posua, no tajna proizvodnje ostala je sačuvana, a time i jedinstvenost Le Creuset posua. Devedesetih godina prošlog stoljeća tvrtka kupuje poznatu američku tvornicu otvarača za vino i pribora za enologe Screwpull i time upotpunjuju svoju ponudu još jednim vrhunskim brendom. Otvarajući nova tržišta u 1990-ima, obogaćuju ponudu novim proizvodima poput wokova, tajina, posuda za rižoto i drugim neobičnim posudama te počinje proizvodnja posua i pekača od kamenine, kao i silikonskih kuhinjskih pomagala. Najnoviji izum su posude od kovanog anodoziranog aluminija.
Tradicija živi
Unatoč svim trendovima i suvremenim tehnološkim dostignućima, posude od lijevanog željeza dandanas se proizvode u istoj tvornici na francuskom sjeveru u Fresnoy-le-Grandu – i dalje ručno. Svaka posuda proe kroz ruke petnaest radnika prije nego što ju se stavi u prepoznatljivu narančastu kutiju. I tako već 87 godina. Nije stoga čudno da se od vlasnica tih dragocjenih posuda često čuje da su ih naslijedile od svojih mama, pa i baka. U Le Creusetu kažu da je kvaliteta ogledalo poštovanja prema kuhinji te da održava vezu s baštinom francuskog kuharstva. što je slikaru kist, to je vrhunskom kuharu dobro posue. A s Le Creusetom ste spremni za umjetnost – umjetnost pripremanja, posluživanja, ali i uživanja. Joie de vivre!

Odgovori