Aleksandra Dojčinović nije novo lice u svijetu mode, upravo suprotno – ona je iz sezone u sezonu sve prisutnija i cjenjenija dizajnerica. Na ovogodišnjem Dove fashion.hr-u pokazala nam je čak dvije revije i – oduševila. No dugotrajan pljesak nakon svake njezine revije uopće joj nije udario u glavu jer ona čvrsto stoji na zemlji. I stvara! Stvara divne kreacije koje bi svaka žena htjela, ali i trebala imati u ormaru… Upoznajte Alex i pogledajte kako je zamislila izgled žene ove jeseni.
Takoer, Aleksandra Dojčinović svojim je kreacijama oduševila publiku i na nadavno održanom modnom dogaaju Perwoll Fashion.hr cruise collection na Braču gdje je predstavila ženstvenu kolekciju Lei Lou za Opel. Prepoznatljivi Lei Lou krojevi s volanima u ovoj su kolekciji predstavljeni u bež i jarkim nijansama. Zahvaljujući “it“ cvijetnom uzorku koji je upotpunio kolorit, ovi su ljetni komadi lako nosivi kako u dnevnim, tako i u večernjim prilikama.
Razgovarala: Lana Milčec
Fotografija: Jasmina Cviljak, fashion.hr
Na ovogodišnjem Dove Fashion.hr-u prezentirali ste čak dvije kolekcije. Inače je na takvim modnim dogaajima običaj da poznato dizajnersko ime napravi kolekciju “za stvarnu ljepotu“, a ne samo manekensku, što je i filozofija glavnog sponzora Dove Fashion.hr-a, kozmetičke kuće Dove. Ovog puta osmislili ste je za deset modnih blogerica u Hrvatskoj. Kako ste to zamislili?
Blogerice su u svijetu mode u posljednje vrijeme postale njezin vrlo utjecajan dio, a za tim svjetskim trendovima ne nedostaje ni deset naših djevojaka, modnih blogerica, koje su odabrane da nastupe na Dove reviji. Drago mi je da je Dove prihvatio moju ideju da stvarne žene na netom završenom Fashion.hr-u predstavljaju upravo blogerice, koje sam ja zamislila onako kako one sebe u posljednje vrijeme i prezentiraju, a to znači kao dame. Svaka kreacija koju sam osmislila za Dove bila je na neki način personalizirana, prilagoena djevojci koja ju je nosila, osluškivala sam čak i neke njihove želje, trudila se da na pistu izau u onome u čemu im je ugodno, jer one ipak nisu modeli. No, uz to sam se trudila i da cijela kolekcija bude jedna lijepo osmišljena i povezana modna priča s karakteristikama mog brenda, a to znači ženstvene linije, suknje pencil kroja, volani…
Časopis Ženska posla inače se vodi postulatom “stvarne ljepote“. Naime, naše modne editorijale nose “obične žene“ a ne profesionalni modeli. S obzirom na to da ste navikli raditi s modelima, kako vam je bilo raditi sa stvarnim ženama?
Ja sa stvarnim ženama radim svaki dan, a s profesionalnim modelima samo triput godišnje dok pripremam kolekcije za Fashion.hr. Poznajem mnogo žena koje nisu modeli i nemaju manekenske mjere, a odjeću toliko dobro nose da se za njima naprosto morate okrenuti na ulici. Isto tako, ne svia mi se taj način rangiranja žena na stvarne i nestvarne, jer mnogo modela osim što nosi moje revije i kupuje kod mene i za mene, one nisu ništa manje stvarne od onih koje ne nose konfekcijski broj 34 ili 36. I meu blogericama je bilo djevojaka koje bi po mjerama bez problema mogle biti izabrane na castingu za neki modnu reviju. A kako su se snašle… pa bile su sjajne. Isprva rezervirane jer nisu znale što ih očekuje, na fitinzima su se već opustile, pred reviju smo se bodrile u backstageu jer su cure imale veliku tremu, a kad je sve prošlo baš onako kako je trebalo, sve smo se baš onako od srca zajedno veselile. Bilo mi je stvarno zadovoljstvo raditi tu reviju za Dove.
Vaša samostalna kolekcija za jesen-zimu 2012./2013., koju ste predstavili drugog dana Fashion.hr- a, bila je vrlo ženstvena i glamurozna, čak malo asocira na davne dvadesete godine prošlog stoljeća, na onaj pravi holivudski glamur. Koju ste viziju imali kada ste je osmišljavali?
Možda je to tako izgledalo, ali je kolekcija zapravo vrlo pročišćena i ne odstupa mnogo od onoga što nastojim prezentirati uvijek, a to je ženstvena kolekcija koja je vrlo nosiva u svim prilikama. Pa tako, primjerice, kad svaki od outfita koji je predstavljen na modnoj reviji raščlanite na dijelove, dobijete komade koje vrlo lako možete ukomponirati u svoj dnevni, poslovni ili ležerni izgled, s jednostavnim krojevima koji pristaju gotovo svima. Prednost je takvih komada baš u tome što oni vrlo lako od dnevnih postaju večernji pomoću glamuroznog make upa, visokih potpetica, bundi od umjetnog krzna; boje su smaragdno-zelena u kombinaciji s crvenom, modne detalje od crocco kože u boji konjaka sa zlatnim detaljima. Bit će to sezona bundi od umjetnog krzna u puder ružičastoj, narančastoj i crvenoj boji.
Koliko sudjelujete u pripremanju svojih revija? Birate li sami šminku, frizure ili ipak neke stvari prepuštate suradnicima?
U cijeloj sam priči od početka do kraja, od kupnje materijala do oblačenja modela pred sam izlazak na pistu. što se tiče šminke, uvijek se o tome posavjetujem s vizažistom Sašom Jokovićem, a i za frizure se uvijek posavjetujem s timom frizera, rado poslušam njihove prijedloge, nisam komplicirana, ne volim avangardu, već volim da je sve pročišćeno i nosivo.
Lei Lou by Aleksandra Dojčinović
Osvrnete li se unatrag i prisjetite svojih početaka, kako ih pamtite?
Ja sam zapravo tip osobe koji nikada ne gleda unatrag, ne razmišlja o tome što je bilo, jesam li nešto mogla bolje ili drugačije. Radije se posvetim sadašnjem trenutku ili razmišljam o tome što mogu poboljšati u budućnosti. Moj put nije bio trnovit zato što sam svoj poslovni mozaik slagala i još uvijek slažem korak po korak i nisam preskakivala stepenice u želji za slavom preko noći, to me nikada nije zanimalo.
Koliko je u Hrvatskoj teško biti modni dizajner, odan svojim vizijama?
Ne volim kada se oko posla modnog dizajnera diže fama kao da radimo ne znam što, a zapravo je to posao kao i svaki drugi, sa svim prednostima i manama koje sa sobom nosi – jedino je možda ‘javniji’ od nekih drugih. Zato mislim da nije ništa teže meni u Hrvatskoj voditi tvrtku koja se bavi dizajniranjem i izradom odjeće po mjeri nego nekome pogon za, primjerice, preradu ambalaže i slično. Bitno je dobro posložiti stvari na poslu, odabrati dobre suradnike, savjetovati se s pravim ljudima i pritom slijediti i čvrsto vjerovati u svoje snove.
Za vas se doista može reći da imate status renomirane dizajnerice. Kada ste sâmi shvatili da ste uspjeli?
Smatram da, da bih bila renomirana, trebam još barem petnaest godina držati ovaj nivo rada koji trenutno imam, pa čak biti i bolja. U poslu je važna konstanta i napredak jer samo oni u konačnici dovode do uspjeha, zbog čega smatram da sam još uvijek premlada da bih bila renomirana. Vrlo sam samokritična i ne patim od takvih epiteta, već mi je puno draže da o meni govori moj rad. Moj je najveći uspjeh za mene svaki moj uspjeh, jer ih proživljavam vrlo emotivno i budem jako ponosna što sam uspjela ostvariti željeno. A tu sreću onda cijeli dan dijelim s curama na poslu, s prijateljima, sa sestrom i roditeljima.
Imate li aspiracija prema muškoj modi? Biste li voljeli napraviti koju mušku kolekciju?
Sve sam uvjerenija u to da ću jednog dana napraviti i kolekciju za muškarce i zapravo je samo pitanje trenutka kada ću se odvažiti na taj korak. Nije tajna da jako volim dobro skrojena muška odijela i želja mi je jednog dana izbaciti limitiranu kolekciju od nekoliko muških odijela.
Do sada ste uspješno suraivali s P&;G-jevim brendom Always, a sada i s Doveom. Volite li takve suradnje s velikim korporacijama?
Obožavam suradnje tog tipa i moram priznati da su mi one čak najdraži dio posla. Ove godine slavim i sedam sretnih godina suradnje s Opelom, koje ćemo obilježiti različitim zanimljivim dogaanjima i modnim revijama. Osim toga, suradnjom s velikim korporacijama imam prilike učiti od sjajnih menadžera, a nije tajna da mi je menadžment gotovo jednako intrigantan kao i onaj kreativni dio posla.
I sami izgledate kao model – visoki ste i vitki, a čuli smo da volite kuhati i pripremati fine večere za prijatelje. Znači li to da ste zagovornica zdrave hrane ili da ste gurman s dobrim genima?
Gurman sam s dobrim genima koji voli kuhati i jesti zdravu hranu. (smijeh)
Lei Lou by Aleksandra Dojčinović