Pripremile: Vlatka Vužić / Karla Labaš – ured za odnose s javnošću i marketing Dubrovačke ljetne igre
Fotografije: Dubrovačke ljetne igre
Dubrovačke ljetne igre i ove su godine okupile gotovo 2000 umjetnika iz cijelog svijeta koji su u 47 dana od 10. srpnja do 25. kolovoza na 29 scenskih i ambijentalnih lokacija renesansnog grada Dubrovnika izveli 143 dramska, glazbena, operna, baletna, folklorna, filmska i likovna programa.
Dramski program bio je raznovrstan i bogat. Ponosan sam na 13 različitih dramskih naslova, nova redateljska imena i dugoiščekivani programski iskorak – osvrnuo se Krešimir Dolenčić na svoju prvu sezonu na mjestu intendanta Igara.
.jpg)
Festivalska publika oduševljeno je prihvatila autorski rad Boba Jelčića i Nataše Rajković “Allons enfants“ koji je otvorio premijerni dramski program 64. Igara. Boris Bakal autor je i redatelj interdisciplinarnog projekta “Otac Hrabrost“ koji se izvodio simultano na pet mjesta po gradu režući Stradun više puta procesijama od lokacije do lokacije, pokušavajući tim simboličkim putem opet spojiti Grad. Premijerni dramski program je s filozofskom predstavom “Obrana Sokratova“ zatvorio jedan od najuglednijih redatelja u regiji Tomi Janežič.
Obnova legendarnog Vojnovićeva i Juvančićeva “Ekvinocija“ na Lokrumu izazvala je golem interes publike, a uz veliki interes su reprizno izvedene i dramske uspješnice – Euripidova “Medeja” na Lovrjencu u režiji velikog slovenskog i europskog redatelja Tomaža Pandura s maestralnom Almom Pricom u ulozi Medeje te “Kate Kapuralica”, baštinski tekst Vlaha Stullija, koji je u režiji Darija Harjačeka i s Jelenom Miholjević u ulozi Kate zaživio na suvremeni i svjež način i za čiju se izvedbu i ove, treće po redu godine izvoenja tražila karta više.
Brojna gostovanja dodatno su obogatila dramski program – Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku po prvi puta je sudjelovalo na Igrama s ambijentalnom adaptacijom nagraivanog “Unterstadta“ I. šojat – Kuči u režiji Zlatka Svibena, a dvije rasprodane izvedbe u parku Umjetničke škole publiku su oduševile. Rasprodana je bila i adaptirana Molièrova “škrtičina“ u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta u šibeniku i režiji Zorana Mužića s Joškom ševom u glavnoj ulozi. Histrioni su gostovali s monodramom “Moj slučaj“ nastalom po zapisima Vlada Gotovca u režiji i izvedbi Borisa Svrtana. Gostovali su i Kazalište Marina Držića s najuspješnijom predstavom sezone “Braća Karamazovi“ u režiji Dejana Projkovskog, Hrvatsko narodno kazalište u Varaždinu s “Pričaj mi o Gorkome“, “Slavuj“ redateljice Lee Delong u izvedbi Triko cirkus teatra i glumačka družina Kolarin s “Ribarskim svaama“.
.jpg)
U sklopu glazbenog programa održano je 19 raznolikih koncerata koji su ponudili zanimljive kreacije, ne samo na području klasične glazbe već i jazza i popa. Dvjestota obljetnica roenja Verdija i Wagnera obilježena je opernim gala programom “1813. – Verdi vs. Wagner“ u izvedbi Simfonijskog orkestra Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu i brojnih solista pod ravnanjem Ire Levina i u režiji Giancarla del Monaca ispred crkve sv. Vlaha, a stota obljetnica praizvedbe “Posvećenja proljeća“ Igora Stravinskog programom “1913. – Stravinski vs Ravel“ u izvedbi Simfonijskog orkestra i zbora Maarskog radija pod ravnanjem Mladena Tarbuka ispred Katedrale.
Ulazak Hrvatske u Europsku uniju, Dubrovačke ljetne igre zajedno s fondacijom Music Without Frontiers iz Londona i Agavent agencijom iz Dubrovnika proslavile su Mozartovom operom “Così fan tutte“ u parku Umjetničke škole, u režiji Sally Burgess i izvedbi Dubrovačkog simfonijskog orkestra pod dirigentskom palicom Olivera Gilmoura kojom je ujedno otvoren program 64. Igara. Još jedan od nastupa za pamćenje, po mišljenju publike i kritike, svakako je bilo i gostovanje Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora s Prokofjevovim baletom “Romeo i Julija“ u koreografiji Valentine Turcu. Tradicionalno je nastupao i Folklorni ansambl Lino iz Dubrovnika, koji je u sedam večeri na taraci Revelina domaćoj i inozemnoj publici predstavio svu raskoš narodnih pjesama i plesova iz cijele Hrvatske.
Hrvatsko društvo pisaca, Ljetne igre i Mani Gotovac kao autorica projekta predstavile su program “I da te ljubim, a da te čuvam“ kao petodnevni ciklus performansa o ljubavi u palači Sponza s uglednim hrvatskim piscima Zoranom Ferićem, Tomicom Bajsićem, Irenom Matijašević, Nikolom Petkovićem, Mani Gotovac i Lukom Paljetkom.
Dubrovačke ljetne igre realizirale su bogat program čiju je vrsnoću i kulturološki značaj i ove godine podržali Ministarstvo kulture, Grad Dubrovnik i Dubrovačko-neretvanska županija – izjavila je ravnateljica Ivana Medo Bogdanović te se zahvalila generalnom sponzoru Vipnetu te brojnim drugim sponzorima, donatorima i drugim partnerima, te svim predstavnicima medija, umjetnicima i svim graanima grada Dubrovnika na potpori i izvrsnoj suradnji.
Najveća umjetnička dostignuća 64. Igara nagraena su i nagradom – Orlando koju dodjeljuje Hrvatska radiotelevizija za najuspješnija ostvarenja u dramskom i glazbenom dijelu festivalskog programa. Ovogodišnji laureati su: Dubravka šeparović Mušović, mezzosopranistica, prvakinja Opere Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu koja je svoj cjelovečernji nastup na Igrama, uz zapaženu suradnju pijaniste Đora Stanettija, posvetila nekad svjetski slavnoj hrvatskoj umjetnici Milki Trnini i Zlatko Sviben koji je nagraen za režiju predstave “Unterstadt“, u izvedbi Hrvatskog narodnog kazališta iz Osijeka.