Britansko-hrvatska umjetnica Maja Vržina dobila je priliku da na samostalnoj izložbi u prestižnoj galeriji Strand u Londonu od 24. do 29. rujna pokaže zahtjevnoj londonskoj publici svoje istodobno profinjene i snažne slike i skulpture
Pripremio: Nenad Korkut
Maja Vržina roena je 24. rujna 1974. godine u Splitu, a u Londonu živi posljednjih 15-ak godina. Od svog dolaska u britansku prijestolnicu koja je i jedno od najpotentnijih svjetskih umjetničkih središta, Maja se posvetila ekspresiji svojih slikarskih preokupacija.
Maja ne poznaje nijanse sive, njezin je život uvijek bio obilježen ekstremima. Za nju život predstvalja stalnu borbu suprotnih sila, što se najbolje zrcali u njezinom umjetničkom senzibilitetu. Njezine slike, koje uvijek započinju kao bijelo platno, primjenom crne tinte i akrila na sebe apsorbiraju tamu, a zaustavljaju se tek kada umjetnica osjeti da je postigla ravnotežu izmeu svjetlosti i tame, nade i očaja, pa čak života i smrti.
Svatko tko poznaje Maju, zna da su se njezine slike, kao i njezin život, morale suočiti s velikom boli, strahom i gubitkom, ali ona je usprkos tomu iskusila sreću, ljubav i ekstazu. Voljela je i bila voljena, ali rijetko su je drugi razumijeli, pa čak i oni koji su joj kroz život bili najbliži.
Stop the vioence 2011
Kroz svoju umjetnost, Maja je nastojala razumijeti sebe; tko je i kako je povezana sa svijetom koji je okružuje. Maja nije postala umjetnica zbog toga što je to željela, već zbog toga što je njezino slikarstvo bilo jedini put da izrazi svoje najdublje i najosobnije emocije. To putovanje bilo je vrlo emotivno, a katkada i bolno, ali upravo taj put je Maji donio odreeni mir, razumijevanje i prihvaćanje.
The Lovers painting 2011
Stavljajući svoju umjetnost u rukom izraene unikatne zlatne okvire, ona ih oživljava i slavi teme koje istražuje s poštovanjem pa čak i veličanjem. Majina stpljivost i predanost izradi okvira od zlata (gilding), metode čije tajne poznaju samo malobrojni, čine je jedinstvenom u današnjem slikarskom svijetu. Spajajući svoje crno bijele slike, lišene kolorizma i kičenja, s raskoši i blještavilom zlatnih okvira, sjajno pointiraju njezinu orginalnu umjetničku viziju.
XXXIX njezina je prva samostalna izložba, ali nadamo se da ćemo u budućnosti još mnogo toga čuti o Maji Vržini i vidjeti još puno njezinih novih radova.