DOUBLE TREE BY HILTON
Zagrebačku turističku, ali i poslovnu ponudu uskoro će obogatiti otvorenje novog hotela – Double Tree by Hilton. Hotel je pozicioniran kao vrhunski hotel koji će moći ravnopravno parirati onima s 5 zvjezdica.
Otvorenje novog hotela za jednu damu i njenu obitelj, znači i otvorenje novog životnog poglavlja. Gospoa Karin van den Berg, Nizozemka koja je čitav svoj poslovni život provela i posvetila hotelijerstvu, u Zagreb je doselila s obitelji početkom godine kako bi pratila pripreme oko otvaranja hotela, ali i izabrala svoje buduće zaposlenike i suradnike.
Hilton je izborom još jedne žene koja će voditi njihov brend u Hrvatskoj (gospoa Ruhsar Eryoner direktorica je hotela Hilton Imperial u Dubrovniku) pokazao da je kompanija koja se pri izboru svog upravljačkog kadra vodi isključivo kriterijem izvrsnosti!
Razgovarala: Vlatka Vužić
Poštovana go. Van den Berg – dobrodošli u Hrvatsku! S obzirom da ste u Zagrebu od početka godine vjerojatno nam već sada možete otkriti dojmove o našem glavnom gradu, ljudima, zemlji. Doživljavate li već Zagreb kao svoj dom, možete li ga usporediti s Hagom?
U Zagrebu se sada već definitivno osjećam kao kod kuće. Meni grad pruža pravi omjer sadržaja: kulturne ponude, šopinga, restorana i kafića kao i parkova. Dovoljno je velik kako bi pružio široki raspon mogućnosti ali i dovoljno malen kako se ne bi osjećali izgubljeno. Ljudi koje sam upoznala u Hrvatskoj tijekom proteklih mjeseci bili su iznimno susretljivi te su nam pomogli da se snaemo. Mislim kako Hag i Zagreb imaju mnogo sličnosti, iako je prednost Haga što se nalazi izravno na obali, tako da u istom gradu možete uživati kako u prednostima gradskog života tako i onog na plaži. Meutim, iz Zagreba se isto vrlo brzo stigne do mora i plaža, a temperature su općenito bolje! Prednost Zagreba i njegovog okruženja je naravno i blizini planina, gdje može uživati i ljeti i zimi.
U hotelijerstvu ste od samog početka karijere. Odabrali ste i školovanje koje vas je na taj put usmjerilo. Zašto ste se odlučili baš za hotelijerski biznis? Možete li se zamisliti i u nekoj drugoj grani turizma ili ekonomije općenito?
Hotelijerstvo me privlači od malena. Nisam sigurna što me potaknulo budući da se moja obitelj nije bavila ovom industrijom. Kako bi imala više šanse za uspješan upis u Hotelschool The Hague, sa 16 godina zaposlila sam se kao konobarica te od tada nisam radila u drugoj industriji. Volim dinamiku posla. Niti jedan dan nije isti, i ovo je nešto u čemu iznimno uživam. Takoer, uslužni aspekt kao i ljudski čimbenik nešto su što jako cijenim. Biti dijelom tima koji zajednički radi kako bi pružio gostima ugodan boravak je vrlo zahvalno. Ovo se može postići organizacijom sastanka koji protekne glatko i bez poteškoća, organizacijom kratkog odmora u gradu ili divnom večerom. Svaki gost ima različite potrebe te je dio našeg svakodnevnog izazova saznati koje su i učiniti sve kako bi nadišli njihova očekivanja. Trenutačno se doista ne mogu vidjeti u drugoj industriji, meutim ako se to i dogodi, vjerojatno će biti riječ o industriji u kojoj je važna usluga i gdje mogu biti dio tima.
Za Hilton radite već godinama. Pretpostavka je da za vrijeme poslovnih i privatnih putovanja odsjedate u Hilton hotelima. Nema sumnje da se u svima poštuju strogi standardi koji brend Hilton i čine prepoznatljivim, ali opet svaki hotel ima svoju dušu. Možete li izdvojiti jedan u kojem vam je nadraže odsjesti, u kojeg se posebno rado vraćate, bilo zbog destinacije ili onog nečeg zbog čega se baš tamo osjećate najbolje?
To je zasigurno jedna od najvećih pogodnosti rada za Hilton, mogućnost da posjetite mnoge hotele na zanimljivim lokacijama. Budući osam godina imam regionalnu funkciju, posjetila sam veliki broj hotela u Europi i izvan nje. Voljela sam odsjedati u DoubleTree by Hilton hotelu u New Yorku jer je hotel centralno pozicioniran, a New York je tako zanimljiv i uzbudljiv grad. U Europi volim hotel Hilton u Ateni, budući da je izvrstan i ima fantastičan pogled na Akropolu iz soba te bara koji se nalazi na krovu hotela, a brodom se za tren stiže do grčkih otoka na kojim se može uživati u sunčanoj klimi. Posljednji favorit mi je Istanbul, gdje imamo sjajne hotele DoubleTree by Hilton kao i hotele Hilton. Svia mi se ritam grada kao i spoj Istoka i Zapada koji možete vidjeti svugdje u gradu.
U Hrvatskoj se Hilton odlučio na otvaranje dva hotela. Hilton Imperial u Dubrovniku i Double Tree by Hilton u Zagrebu dva su potpuno različita brenda. Kojim se parametrima menadžment Hiltona vodi kada odlučuje koji tip hotela gdje otvoriti? Ili jednostavnije, zašto je donesena odluka da se npr. u Zagrebu otvori Double Tree, a ne Hilton?
Oba branda imaju vrhunske hotele s punom uslugom, no DoubleTree by Hilton je obično manji od Hilton hotela te obično ima manje prostora za sastanke. Takoer zbog pitanja veličine, DoubleTree by Hilton hotele naći ćete na tržištima koja ne bi mogla podržati veće Hilton hotele, što je takoer uzeto u obzir u Zagrebu. DoubleTree by Hilton hoteli se ne rade po kalupu (za razliku od naših DoubleTree by Hilton kolačića koje svaki gost dobije prilikom prijave) već se razlikuju i uobičajeno preuzimaju karakteristike lokacije na kojoj su smješteni.
Je li hotel u Zagrebu okrenut poslovnim korisnicima na što bi možda upućivala i lokacija koju ste u Zagrebu odabrali za hotel?
Hilton Worldwide ukupno ima 10 brendova, koja obuhvaćaju sve hotelske segmente. DoubleTree by Hilton se smatra brendom vrhunskog hotela s punom uslugom, čiji su ciljani gosti i poslovni i privatni korisnici. Zbog svoje lokacije u poslovnom području grada Zagreba, a ipak na samo dva kilometra od centra grada u odličnoj smo poziciji za privlačenje gostiju iz svih segmenata. Imamo raznoliku ponudu soba koje zadovoljavaju sve potrebe, od poslovnih korisnika koji putuju sami do obitelji. Naš fitnes centar s bazenom na 985 m2 izvrstan je dodatak našem objektu, koji je takoer važan gostima iz svih segmenata.
I sami ste sudjelovali u procesu izbora svojih suradnika i zaposlenika. Kakav ste dojam stekli o stanju na tržištu rada u Hrvatskoj? Jeste li morali birati izmeu premalo ili previše kvalitetnih kandidata prijavljenih na vaše natječaje za različite pozicije?
Zbog trenutačne situacije na tržištu rada, imali smo jako veliki broj prijava na slobodna radna mjesta u našem hotelu. Budući da je uslužna industrija u Hrvatskoj važan gospodarski sektor ekonomije, javio se veliki broj kandidata s iskustvom u uslužnoj industriji kao i s poznavanjem velikog broja stranih jezika. Tijekom procesa zapošljavanja za sve pozicije usmjerili smo se na stav i osjećaj za gostoljubivost. Imamo opsežan trening program prije našeg otvorenja tako da sve učimo tehničkim vještinama. Ali entuzijazam za posao, ponos što radiš u uslužnoj djelatnosti i usmjerenost na gosta je nešto što morate imati u sebi. Sigurna sam da smo zaposlili vrlo talentiranu grupu ljudi i da ćemo pružiti razinu usluge koju ljudi očekuju od DoubleTree by Hilton.
Koliko zaposlenika će hotel imati i kakva je struktura zaposlenih? Koliko žena zapošljavate?
Ukupno ćemo imati 71 zaposlenika, od čega su pola muškarci, a pola žene. Jako vjerujem u pronalazak pravog kandidata, bez obzira na spol, za bilo koji posao te nam se tako dogodilo da je podjela 50/50%. 98% naših zaposlenika je iz Hrvatske, što je još nešto s čime sam jako zadovoljna. S rastom koji DoubleTree by Hilton ima u Europi u ovom trenutku veliki je naglasak na razvoj ljudskih potencijala kako bi se osigurali da imamo talentirane zaposlenike za sve naše hotele.
Izgradnja i opremanje hotela velik je projekt. Koliko vremena će prema vašim projekcijama i očekivanjima biti potrebno kako bi se Hiltonu ova investicija u Zagrebu pokazala isplativom? Možda zagrebački Double Tree by Hilton i očekivanja vezana uz njega možete usporediti s istim tipom hotela u nekom drugom gradu?
Hilton radi zajedno s investitorima kapitala u projektima razvoja hotela. Prije donošenja odluke o odreenoj lokaciji, radi se detaljna analiza tržišta. Predani smo osiguranju povrata svim našim dionicima u takvim projektima, što je u ovoj industriji dugoročna predanost. Sigurna sam da će naš hotel u Zagrebu biti uspješan zahvaljujući odličnoj lokaciji, visokoj kvaliteti našeg objekta i razine usluge koju ćemo pružati.
Hiltonovi hoteli prepoznaju se po kvaliteti, ali i cijena je ta koja utječe na odabir smještajnog kapaciteta. Kakva je politika cijena za Double Tree by Hilton? Postoji li neka unificirana granica ispod koje i iznad koje se u tom tipu hotela ne može ići, a ostalo se odreuje sukladno stanju na pojedinom tržištu, tj. lokaciji ili…?!
Budući je DoubleTree by Hilton brend vrhunskih hotela s punom uslugom naše cijene održavaju ovu tržišnu poziciju. Ne postoji odreena minimalna razina cijene i ovo ovisi o velikom broju čimbenika poput stanja na tržištu, dana u tjednu, sezone, uvjeta ranije rezervacije i ostalih. Odreujemo cijene za koje vjerujemo da nude dobru vrijednost za novac na svakoj lokaciji neovisno. Moramo osigurati da optimiziramo naš prihod po sobi, što je kombinacija zauzetosti hotela i prodajne cijene.
što će Double Tree by Hilton uz kvalitetan smještajni kapacitet nuditi svojim gostima? Hoće li se kreirati i ponude za goste koji u Zagrebu ne trebaju smještaj?
Možemo ponuditi mnogo gostima koji ne odsjedaju u hotelu. Imamo naš OXBO Urban Bar &; Grill, koji predstavlja novi koncept objedovanja u gradu koji će privući i goste hotela ali i zagrepčane. Glavni kuhar u OXBO Tomislav Nikšić osmislio je moderan jelovnik s popularnim jelima iz Hrvatske, Europe, Amerika i Azije. OXBO ima otvorenu kuhinju (“show kitchen“) što dopušta izravnu interakciju s timom u kuhinji.
Uz OXBO, imamo šest vrhunskih dvorana za sastanke, što će se svidjeti mnogim organizatorima sastanaka u Zagrebu. Sve naše sobe za sastanke imaju dnevno svjetlo i naš maksimalni kapacitet je 250 ljudi u kino postavu u našoj najvećoj sobi za sastanke. U našim paketima za sastanke već smo uključili standardnu AV opremu, besplatan WIFI pristup, pauze za kavu i ručak, što je jasno all-inclusive cjenovnik za organizatore sastanaka.
Dolazak brenda DoubleTree by Hilton u Zagreb svakako će doprinijeti kvaliteti ponude i otkriću Zagreba kao nove destinacije mnogim gostima iz stranih zemalja koji ga još nisu posjetili, a žele odsjesti baš u vašem hotelu. Jeste li već ušli u suradnju s Hrvatskom turističkom zajednicom i TZ Zagreb kako biste zajedničkim snagama promovirali otvorenje hotela, ali i destinaciju? Koje promocijske kanale ste prepoznali kao najisplativije?
Usko suraujemo i s Hrvatskom turističkom zajednicom i s Turističkom zajednicom grada Zagreba. Smatram kako moramo raditi zajedno sa svim interesnim stranama kako bi dodatno promovirali Zagreb kao destinaciju. Mi tu promociju radimo na mnogo različitih načina: sudjelujući na sajmovima industrije, pozivajući meunarodne putničke agente u posjete te mnoge druge. Unutar naše Hilton mreže opsežno koristimo našu bazu HHonnors članova kako bi im predstavili hotel, kao i Zagreb kao destinaciju.
Hoće li zagrebački DoubleTree by Hilton biti na društvenim mrežama?
Da, već smo prisutni na mnogim društvenim mrežama; Facebook, Twitter, FourSquare i Tripadvisor da nabrojim nekoliko. To su izvrsne platforme za interakciju s našim gostima, koje nam omogućuju da ih obavještavamo o aktivnostima u hotelu, kao i da nam daju povratnu informaciju o tome kako doživljavaju naše usluge.
Voenje hotela je izuzetno zahtjevan posao. Posao bez radnog vremena. Ipak vjerujemo da kao žena izuzetnih organizacijskih sposobnosti uspijevate pronaći i vrijeme za sebe, vrijeme za obitelj. Kako provodite slobodno vrijeme, što vam je najvažnije?
Voenje hotela definitivno nije posao koji radite od 9 do 17 sati. U svoje slobodno vrijeme odvajam vrijeme za svog partnera i svoju 1,5 godišnju kćer, a mi volimo istraživati Zagreb i Hrvatsku. Mnogo je još mjesta na našem popisu koje želimo posjetiti. Ovo je najbolji dio mog poziva. Imamo mogućnost doživjeti različite kulture i u slobodno vrijeme volimo to maksimalno iskoristiti.