eNVy room

Trenutno pregledavate eNVy room

Ne možete se ne zaljubiti u njih. Neodoljivi su i šarmantni, baš poput njihove zadnje kolekcije nedavno prikazane na Fashion.hr-u. Nikica Ivančević i Vjeko Franičević modni je dvojac koji stoji iza dobro poznatog modnog imena eNVy room. Njihov moderan pogled na klasični dizajn oduzima dah, stoga nas ne čudi što njihove haljine vjerno nose svi, od glumice Judite Franković, voditeljice Edite Misirić do svjetski poznate manekenke Kristine šalinović. Ovi nezaustavljivi dizajneri uvijek su u pokretu i rade na novim projektima. Naime, uz uspješno odraen Fashion.hr i novi lookbook, nedavno su predstavili i novu seksi kampanju za kolekciju proljeće/ljeto 2013., koja se odvijala pod vodstvom s pravom poznatog šime Eškinje. Unatoč gužvi uspjeli su izdvojiti vrijeme za nas i počastiti nas vizijom svog brenda, ciljevima i planovima, te još pokojim modnim savjetom.

Razgovarala: Mateja Sučević

Foto: Fashion.hr

Kako je počela vaša priča s modom?

Nikica: Nisam znao da ću se baviti dizajnom, ali bio sam siguran da će biti nešto vezano uz umjetnost bilo koje vrste. Od malena jako volim crtati. Veliki sam fan stripova, i zapravo sam cijelo djetinjstvo gutao stripove o Dylanu Dogu, pa sam i sam crtao stripove. No, ono što me najviše privuklo modi je trenutak kada sam vidio skice kostima Jeana Paula Gaultiera za Madonninu turneju Blond ambitions. Mislim da je to bio breaking point kada sam odlučio da je moda nešto čime se želim baviti.

Vjeko: U mom slučaju priča je išla drugim tijekom. Upisao sam ekonomiju i diplomirao, a neprestano mi je falilo nešto kreativno. Oduvijek sam volio modu i sve što se mode tiče. Ne samo odjeća kao odjeća nego cijeli aspekt od realizacije do same prodaje, marketinga itd.

Opisuju vas kao čiste suprotnosti. Kako ste se odlučili za suradnju?

Nikica: Vrlo jednostavno. Ja nemam poslovni duh koji Vjeko ima. Njegovo poimanje mode puno je šire u onom marketinškom dijelu i smislu za voenje firme, što, naravno, ako se zaista želite baviti ozbiljno ovim poslom, nikako nije manje važno od onog kreativnog djela osmišljavanja i realiziranja same kolekcije. Zapravo je jednako važno. U svakom slučaju, dvije su glave pametnije.

Vjeko: Ne bih rekao da smo čista suprotnost koliko se zapravo savršeno nadopunjujemo. Naš senzibilitet i estetika u modi zapravo je uvijek bila ista, i to je neupitno. Rekao bih da sam ja filtar kreativnih Nikičinih ideja prema tržištu.

Kako biste opisali svoju dizajnersku estetiku?

Nikica: Ženstveno i nosivo prije svega. Vrlo moderno, a istovremeno klasično, ali s retro twistom, prilagoeno ženi 21. stoljeća.

Vjeko: Radimo ono u čemu volimo vidjeti ženu. Neću reći kako nas ne zanima trend jer on je itekako važan aspekt poslovanja bilo koje modne kuće ako želi opstati na tržištu. Ali prije svega težimo klasici i komadima u kojim će žena izgledati dostojanstveno, ukusno, ali i senzualno, s mjerom. Nije da nismo zagovornici minica i dekoltea, no mislimo da toga, i to u kombinaciji, ne fali na ovim prostorima. Dapače, i previše ih je i zato je naša misija ženu učiniti damom koja ne shvaća sebe preozbiljno i spremna je eksperimentirati i igrati se s modom.

što je bila inspiracija za kolekciju koju ste pokazali na Perwoll FASHION.HR-u?

Nikica: Ovom kolekcijom vratili smo se svojim korijenima i pudrasto-ružičastim nijansama po kojima smo poznati, a sad ih već jako dugo nismo koristili. Kolekcija prati ženu od odlaska na posao do coctail zabava, glamuroznih dogaanja, sve do vjenčanja. Pri samom osmišljavanju kolekcije razmišljali smo mnogo o kombinatorici i transformaciji pojedinačnih komada. No nismo pobornici jednog komada koji se recimo izokretanjem, vezivanjem ili nošenjem naopačke pretvara iz, recimo, haljine u suknju jer najčešće to baš i ne funkcionira najbolje i često djeluje pomalo čudno i nedorečeno. Naš dizajn želi kombinatorikom dvaju ili triju komada dobiti zasebnu, vizualno neodvojivu cjelinu.

Vjeko: Osnovne dojmovne karakteristike kolekcije jesu sofisticirana klasika, romantizam i senzualnost. Novost su komadi koji se pojedinačno mogu kombinirati tako da dobijete jedan cjelovit komad, pa tako recimo čipkani sivi korzet koji smo predstavili kombinirajući ga s hlačama djeluje kao kombinezon, dok sparen sa suknjom vizualno dočarava haljinu. Dosta komada u kolekciji ima tu mogućnost kombiniranja i transformacije iz jednog cjelovitog komada u drugi, što je zapravo za današnju ženu itekako bitno iz funkcionalnih, ali i ekonomskih razloga.

Koji vam je najdraži komad sezone?

Nikica: Čipkani peplum korzet i majice blagog šišmiš-rukava. Korzet za večernji look zato što otkriva ramena, podiže grudi i ističe struk dok peplum eventualno prikriva nedostatke. Majica je pak vrlo trendi komad idealan za svaki dan, a mi ga u kolekciji imamo i u večernjem izdanju s čipkanim leima.

Vjeko: Potpisujem sve što je kolega rekao s tim da bih još dodao i haljinu. Zapravo svaki put, da nas pitate – haljina će uvijek biti na našoj listi IT komada.

Kako svoju inspiraciju pretvarate u stvarnost?

Nikica: Sašijemo ju. Malo se šalim, no zapravo nema tu neke velike filozofije. Prvo dobro prostudiramo inspiraciju, zatim selekcijom izaberemo ključne komade koje želimo reinterpretirati, nanovo izmisliti, učiniti ih svojima i osuvremeniti tako da budu prilagoeni današnjoj ženi. Razmišljamo puno o materijalima i bojama koje bi najbolje podcrtale samu ideju i dale pečat i smisao cijeloj kolekciji.

Vjeko: Zatim kreće eliminacija i selekcija skica. Slaže se redoslijed samih modela, jer smatramo da je to bitno. Kolekcija mora imati glavu i rep, svoj početak i kraj, i logiku rasporeda. Svaki materijal mora biti jednako zastupljen, niti previše, niti premalo. Boje se moraju logički i neometano preklapati istovremeno ostavljajući prostor za kombiniranje svih komada u kolekciji, bilo onih na početku ili na samom kraju kolekcije. Sve završava s vjenčanicama koje polako, ali sad već sigurno, postaju naš zaštitni znak. U skoroj budućnosti planiramo asortiman proširiti i na jakne i kapute, no sve u svoje vrijeme.

Da možete biti neki drugi dizajner ili brend, tko biste bili?

Nikica: Mi. No ako pitanje ide u smjeru poslovanja i uspješnosti onda apsolutno težimo napretku u smjeru bilo koje uspješne modne kuće.

Vjeko: Često nas znaju usporeivati s Valentinom ili Eli Saabom zato što nam je estetika izrazito ženstvena i vrlo bliska, i to ne krijemo. Očito je da nismo avangarda. Volimo čipku, fluidne, lepršave materijale, glamur i klasiku, što su glavne karakteristike upravo ta dva brenda, ali i mnogih drugih. Zapravo, primamo to kao kompliment, no nikada nismo težili biti netko drugi.

Koga smatrate modnom ikonom i zašto?

Nikica: Da bi se nekoga moglo prozvati modnom ikonom, taj mora dulji period svojim stilom utjecati na trendove u mainstreamu. Recimo, to je bila Madonna u osamdesetima. Danas se tim pojmom itekako razmeće na sve strane. Posebno kod nas. Mi smo premala zemlja da bismo imali modnu ikonu. Prevelika je to riječ.

Vjeko: Kad bismo baš morali izdvojiti nekoga s naše scene tko svojom pojavom iskače iz mase i inspirira svojom lakoćom kombiniranja staroga i novoga, dizajnerskoga i high street komada, onda bi to apsolutno bila Judita Franković. Volimo njezin stil jer se iz njega može iščitati veliko znanje i o povijesti same mode. Savršeno barata sa svim tim aspektima tako da to uvijek izgleda svježe, vješto izbjegavajući zamke trenda u koje mnoge naše “modne ikone“ itekako upadaju. Na Juditi nećete vidjeti Vogue copy-paste kombinaciju. Sve što kombinira dolazi iz njezine maštovite glave, i pritom ostaje i dalje ženstvena.

Gdje se vidite u budućnosti? što je sljedeći korak?

Vjeko: Počeli smo raditi 2004. godine, dakle nagodinu imamo proslavu, deset godina rada. Za ovu sezonu planiramo izdati još jednu kolekciju vjenčanica, i onda ćemo se malo primiriti do jeseni.


Odgovori