Elektrovintage – Božić o kakvom sanjate

Elektrovintage – Božić o kakvom sanjate

Ako ste i samo prolistale nova Ženska posla sigurno vam je za oko zapeo neobičan editorijal – Božić u drugačijem ruhu, bez šareno zamotanih darova, bogato okićenih jelki, blještavila i šljokica… šest uspješnih prekrasnih žena u nesvakidašnjim ulogama, ulogama koje su odabrale kao svoj Alter Ego za blagdanskim stolom koji održava dekadenciju, ironiju, bizarnu ljepotu. Ovaj neobični Božić u kojem nije naglasak na materijalnom nego na novom sadržaju i nadahnuću osmislio je kreativni dvojac Elektrovintage, iza čijeg se originalnog imena kriju dvije prekrasne žene: Andrea Remetin i Zdravka Ivandija.

Zašto naziv Elektrovintage?

Doslovno, “elektro” je poveznica s elektronikom, temeljnicom današnjeg svijeta računala, svijeta bez kojeg teško možemo funkcionirati, a “vintage” je poveznica s uzimanjem stvari iz prošlog vremena i njihovo oživljavanje (što se ne odnosi samo na modu). Meutim nas dvije te riječi ne doživljavamo zasebno, već kao cjelinu. Na taj način ujedinjujemo prošlo i sadašnje, važno i nevažno, napredno i nazadno. EV priziva modernu «okolinu» u smislu ponovnog korištenja, recikliranja te stvaranju novog u suvremenom kontekstu. Tim pristupom sebi dajemo kreativnu slobodu koju sam naziv Elektrovintage spaja u jednu cjelinu.

što je vizija Elektrovintagea?

Nas interes je usmjeren prema preispitivanju granica, izlaz iz postavljenih okvira mode, fotografije, slikarstva, filma ili glazbe, pomicanje odreenih okvira iz jednog konteksta u drugi. Viziji EV-a najbliže bi bilo preispitivanje svake zadane forme koja je definirana medijem.

Nalazite inspiraciju u umjetnosti, kazalištu, filmu, slikarstvu… Postoji li odreeni stil, razdoblje ili autori koji vas nadahnjuju?

Nadahnjuje nas mnogo toga. Volimo pomalo ekscentrične, ali zabavne ljude. Bilo bi suludo nabrajati sve uzore jer dolaze sa svih strana i iz različitih vremenskih perioda.

Dvije Fride

što je za vas moda?

Slobodno ćemo citirati velikog YSL koji je rekao: “Moda blijedi, stil je vječan.“

Moda je za nas zabava, ali je prolazna. Ako je shvaćaš preozbiljno nikad nećeš moći razviti svoj stil.

Napravili ste originalan božićni editorijal za Ženska posla? Kakva je bila koncepcija i zašto?

EV Božić je nastavak postojećeg Elektrovintage koncepta. Većina je našeg dosadašnjeg rada povezana s interpretacijom poznatih motiva iz svijeta mode, filma, glazbe i likovne umjetnosti pa ni ovaj projekt EV Božić nije iznimka.

Elektrovintage Božić ima za temu Alter Ego ili istraživanje drugog identiteta. Alter ego ne djeluje paralelno s osobom u kojoj se razvija, a odmičući se od poremećaja ličnosti htjele smo taj identitet “osvjestiti” kod žena koje ga možda do ovoga trenutka nisu ni uočavale i izložiti ga kroz odreeni medij, u ovom slučaju fotografiju. To osvješćivanje je naš božićni poklon.

Snimanje editorijala za božićni dvobroj “Ženska posla” – Elektrovintage i Ana Pavić, glvna urednica Fashion.hr

Netko će se zapitati: gdje je Božić u vašem editorijalu – naime vaš blagdanski stol potpuno je neortodoksan, vrlo dekadentan i iako nakićen, bez tradicionalnih ukrasa – nema bora, imele, kuglica… Kakva je vaša vizija (ovog) Božića?

U suvremeno doba darivanje ima važnu ulogu u vrijeme Božića, ali nažalost današnje konzumersko društvo “ubija“ božićni duh. Kako je darivanje ipak nedjeljivo od božićnih blagdana i simbolizira neprekidnu povezanost meu ljudima, odabrale smo drugačiju povezanost, onu žene s njezinim skrivenim identitetom. Željele smo odabranim ženama pružiti mogućnost da se, nadahnute Božićem, na trenutak povežu sa svojim drugim unutarnjim karakterom, s nečim što se krije u njima, što ih inspirira i da zbog toga budu sretne. To je naš božićni poklon koji nije materijalan. Vizija ovog Božića je neopterećenost, upoznavanje samog sebe, ignoriranje recesije koja je apsolutno zavladala našim duhovnim stanjem i pronalaženje zadovoljstva u nematerijalnim stvarima.

Kako ste izabrali žene za editorijal?

Odabir modela / žena vodio je prvi instinkt, a osim razlike u životnoj dobi, karakteru i zanimanju, presudile su “snažnije”, uspješne žene koje već u sebi nose odreenu dozu originalnosti i ekscentričnosti. Kako ne isključujemo nijedan aspekt kreativnog izražavanja, posebno kod ljudi s kojima radimo, naše EV žene same su odabrale svoju božićnu ulogu. Smatramo da svako djelo ima na kraju svoj rukopis ako nije jednoobrazno, odnosno ako svi sudionici daju svoj doprinos.

Sve su žene reagirale vrlo pozitivno, što nam je olakšalo i cijeli rad. Njihova reakcija dodatno nam je potvrdila da je EV Božić idealan poklon.

Kako ste odabirale odjeću i asesoar?

Osobe koji su predstavljene kao alter ego – a radi se uglavnom o glumicama i pjevačicama – razradili smo prema njihovim značajnim ulogama, na filmu i na pozornici. Na taj način smo birale odjeću i asesoar.

U našem slučaju odjeća je dio karaktera uloge, ona definitivno nije ništa privatno i ovdje služi ako dramaturški znak koji definira odreenu ulogu.

Za Ženska posla ste napravile i naslovnicu za novogodišnji dvobroj – vaše vienje Božića prilično je kontroverzno, kao i komentari koje smo čuli o naslovnici: koja ideja stoji iza toga i koji ste učinak zapravo željeli postići? Kako vi vidite Ženska posla?

Ženska posla je časopis koji svojim sadržajem pokriva razne teme koje su bliske svakoj ženi. Tako smo osmislile i ideju za naslovnicu: Da je žena žena, radila bi bilo koji posao. Iz toga je proizašla vrlo jednostavna ideja, dijelom vezana uz editorijal – drugi identitet osobe.

Većina žena u vrijeme Božića su prave kućanice, pa i one najposlovnije. Trude se da sve izgleda besprijekorno u kući. To nas vraća u ono doba kad je žena uglavnom bila kućanica. Savršena kućanica. Sandra Mihelčić nam je bila zanimljiva baš zato što je uspješna afirmirana poslovna žena i htjeli smo je interpretirati u vizualni prototip savršene kućanice. Inspirirale smo se filmom Stepfordske supruge koji se bavi savršenim suprugama. U ovom kontekstu to se odnosi na vanjštinu pa je žena prikazana kao savršena lutka.

Gdje nabavljate odjeću i modne dodatke? Kakva je situacija sa specijaliziranim i vintage dućanima kod nas?

Odjeću nabavljamo gdje god možemo. Ima dućana u kojima možemo naći neke jednostavne komade. Ima dosta mladih dizajnera koji zanimljivo promišljaju odjeću. No neke stvari osmišljavamo i šivamo sami. Kod nas prevladavaju second hand dućani, no nae se i vintage dućana koji imaju svega. No kad govorimo o specijaliziranim vintage dućanima više primjećujemo da se stvara jedan zanimljiv krug ljudi koji strastveno sakuplja jako zanimljive komade. Ta odjeća najčešće je što kupljena na Hreliću pa preureena, što naena na «bakinom» tavanu i može se naći na organiziranim buvljacima.

Kakvo je vaše iskustvo – koliko je moda Hrvatima važna i koliko su avangardni u njenom shvaćanju?

Općenito Hrvatima je moda važna. Svakom šetnjom kroz grad ili u medijima vidi se da ljudi drže do svog izgleda, čak se usuujemo reći da to prelazi granice praktičnosti, a u nekim slučajevima i ukusa, te ima mnoštvo ponavljanja i kopiranja. No uz tu pomodnu, postoji i jedna struja ljudi koja izvlači zanimljive modne komade, kombinirajući ih na svoj način. Oni su originalni i već samim time avangardni.

Vas dvije činite okosnicu, dušu i srce Elektrovintage – da li funkcionirate ‘kao jedno’ ili ste se podijelile prema sklonostima, kako funkcionirate?

Različite smo ali dosta dobro funkcioniramo kao cjelina. Radimo na način da svaka da odreeno mišljenje ili ideju, nadopunjujemo se kroz proces i nalazimo zlatnu sredinu. Uglavnom ti naši pogledi dolaze iz različitog kuta što stvara zanimljivu fuziju i konačni proizvod.

Vermeer: ” Djevojka s bisernom naušnicom”

Na projektima radite sa suradnicima… S kim trenutno radite? Kako se dogovarate prije nekog projekta – koliko slobode dajete suradnicima, koliko oni unose svoju osobnost u vašu viziju?

Suradnici su nam jako važni jer i oni unose i svoje ideje u našu viziju. Prije snimanja im izložimo svoje ideje, napravimo pripremu a oni, u svom segmentu izvedbe, dalje sudjeluju s komentarima. Dajemo im smjernice a oni dalje razvijaju svoj rad. Mislimo da im dajemo potpunu slobodu dok god ona ne odskače od naše finalne ideje. Ono što je bitno naglasiti jest to da tim ljudi s kojima suraujemo razumiju naš koncept i on im je na osobnoj razini blizak. Zato već neko vrijeme radimo s njima i odnos se nadopunjuje kroz osjećaj razumijevanja ideje i koncepta Elektrovintagea.

Trenutni suradnici su fotografkinja Martina Kenji, filmska make-up artistica Laura Buljan, kostimografkinja Ana Paulić, food-blogerica Jelena-Iva Nikolić, frizer- stilist Josip Molnar.

Obično ste same modeli na umjetničkoj fotografiji kojom se izražavate – je li to ostvarenje ambicije da budete ‘na sceni’, ili više nužnost?

Ni jedno ni drugo. Naše pojavljivanje u radovima je umjetnički stejtment. Tako interpretiramo odreenu ulogu kroz sebe. Mogle bismo reći da je ta «ambicija» nužnost i svojevrsni citat na odreenu temu.

“Kad jaganjci utihnu”

Imate vjernu publiku koja vas prati na Facebooku koji je zaista pravo osvježenje i vrlo originalan – gdje nalazite inspiraciju?

Inspiraciju nalazimo svuda oko sebe. Iako nas uvijek iznenadi ovo pitanje, interesantno je jer smo nas dvije potpuno različite tako inspiraciju nalazimo i u nama samima. Kroz naše razgovore i iznošenje osobnih stavova i znanja dešava se fuzija zanimljivih umjetničkih rješenja.

Elektrovintage na Facebooku

Kakvi su vam planovi? što je pred vama?

Planova ima dosta. Trenutno radimo na jednom većem projektu koji će se razvijati cijelu sljedeću godinu. I za sada ne možemo iznositi detalje, osim da je usmjeren prema kazalištu. Takoer je u pripremi i izložba početkom 2013 godine.

što se tiče modnog dijela za početak nam u vrijeme Božića izlazi jedna serija EV majica, a u sljedećoj godini bit će još toga.

Odgovori