Darujte si Advent u Zagrebu – intervju s dr.sc Amelia Tomašević, direktoricom TZ Zagreb

Darujte si Advent u Zagrebu –  intervju s dr.sc Amelia Tomašević, direktoricom TZ Zagreb

Fotografija iz arhiva TZ Zagreb.

Ove se godine Advent proširio i na Tomićevu ulicu, ulaskom u koju se vraćamo u prošlost, u 30te godine koje simbolizira lik svima poznatog gospodina Fulira, stoga se projekt i naziva “Fuliranje kod Uspinjače“.

Na Strossu je pak postavljena scenografija koja u grijanom šatoru i oko njega dočarava pravi zimski ugoaj i posjetitelje izaziva na skijanje i grudanje!

Obogaćenju adventske ponude svakako doprinosi i organizacija izložbe u MUO u kojem su izloženi božićni nakit , ukrasi i čestitke iz raznih povijesnih razdoblja.

O organizaciji i važnosti projekta “Advent u Zagrebu“, razgovarali smo sa direktoricom TZ Zagreb, dr. sc. Amelijom Tomašević.

Razgovarala: Vlatka Vužić

ADVENT u Zagrebu danas je meu domaćim posjetiteljima već prepoznat kao dogaanje zbog kojeg mnogi i iz udaljenijih krajeva Hrvatske baš u tom periodu planiraju dolazak u Zagreb. Statistike pokazuju da i stranci u sve većem broju posjećuju Zagreb u blagdansko doba, ali kako je sve počelo? Kada je TZ Zagreba odlučila ozbiljno se posvetiti projektu “Advent“ , koji se kao što vidimo svake godine širi i nadograuje novim idejama?

Projekt “Advent u Zagrebu“ nije projekt koji je nastao preko noći, niti je projekt kojim se samo od jednog trenutka počinjete intenzivno baviti. Usudila bih se reći da je projekt “Advent u Zagrebu“ star koliko je stara i Turistička zajednica grada Zagreba kakvom je danas poznajemo. Zagrebački Advent sinergija je više projekata u jednom, koji, slikovito govoreći, svaki čini jednu kuglicu na božićnom boru koji se zove “Advent u Zagrebu“

Koliko ljudi sudjeluje u organizaciji samog dogaanja i koliko vremena se svake godine na projekt “Advent“ utroši? TZ Zagreb ga organizira uz pomoć Grada Zagreba? Projekt uključuje puno različitih dogaanja i sigurno nije lako osigurati financijska sredstva za pokrivanje svih troškova? Jesu li u organizaciju uključeni još neki partneri koji vas podržavaju?

Kao što sam pojasnila u prethodnom odgovoru, niz elemenata je potrebno uskladiti i uglazbiti da bi takav projekt zaživio. To uključuje aktivno sudjelovanje svih gradskih institucija, kulturnih, ugostiteljskih, turističkih, smještajnih, prijevoznih i drugih subjekata, ali ne samo njih, već i samih graana… Svi mi zajedno činimo “Advent u Zagrebu“ i ulažemo ono najvrijednije što imamo – naše srce i dušu.

Zagrebački Advent se naravno ne može usporeivati s npr. bečkim, ali možda ga možete usporediti s nekim manjim, poznatim europskim gradom koji mu svojim “Adventom“ može biti uzor ili s kojim se može “natjecati“ u pridobivanju gostiju?

Nije pravedno prema Zagrebu da ga se usporeuje s Bečom, Londom, Parizom ili sličnim glavnim gradovima te veličine. Zagreb treba usporeivati s gradovima koji su po veličini i tradiciji sličniji njemu, poput Ljubljane, Krakowa, Rige, i sl. Sa svakim od tih gradova Zagreb se može ravnopravno natjecati i slobodno možemo reći da učimo od njih, ali isto tako i oni od nas.

Na vrlo pozitivan odjek je naišlo širenje adventskih dogaanja s Trga na neke druge lokacije. Dugoročno gledajući vidite li ciljano i smisleno širenje projekta “Advent“ na većinu kvartova ili će se sa širenjem stati baš namjerno, iz razloga da se ljude potakne da se maknu iz kvartova i dou u centar grada?

Dugoročno gledano, bilo bi divno kad bi svaki kut grada Zagreba odisao duhom i mirisom “Adventa u Zagrebu“… Pod tim mislim da bi bilo divno, kad bi se cijeli grad uključio, tj. poduzeća s ukrašavanjem svojih pročelja i ulaza (kako neki to već rade), a i graani s ukrašavanjem svojih prozora i balkona.

Naglašava se da svake godine za Advent Zagreb posjećuje sve veći broj stranih gostiju. što kaže statistika, iz kojih zemalja nam dolazi najveći broj gostiju i koliko se u prosjeku zadržavaju u Zagrebu?

Zagreb je u 2011. godini posjetilo 664.176 turista koji su ostvarili 1.144.266 noćenja, što u odnosu na 2010. godinu predstavlja porast od deset posto u dolascima i noćenjima. Naime, tada je, prema podacima Turističke zajednice grada Zagreba, zabilježeno 602.233 dolazaka i 1.041.786 noćenja.

Od ukupnog broja turista, 516.433 bili su stranci koji su ostvarili 869.222 noćenja i time ostvarili 13 posto više dolazaka te 11 posto više noćenja, nego u 2010. godini kada je zabilježeno 456.746 dolazaka i 785.707 noćenja. Najviše dolazaka ostvarili su gosti iz Njemačke (41.651), a slijede ih gosti iz Italije (31.478), SAD-a (30.690), španjolske (30.367) te Francuske (26.696). što se noćenja tiče, na prvom mjestu su takoer gosti iz Njemačke, a slijede ih gosti iz SAD-a, Italije, španjolske te Ujedinjene Kraljevine Velike Britanije i Sjeverne Irske. Ono što nas posebno raduje jest sve uočljivije povećanje dolazaka iz dalekoistočnih zemalja, kao što su Japan, Koreja, Kina, Indija, Tajvan, Tajland, Indonezija,…

Prema istraživanju TOMAS, koje je napravljeno u suradnji s Institutom za turizam, prosječno vrijeme ostanka u Zagrebu je izmeu 2 do 3 dana.

što se pak domaćih gostiju tiče, ima li tu nekih podataka? Vi na vašoj web stranici goste upućujete što se za vrijeme Adventa i izvan Zagreba može vidjeti i doživjeti. Promoviraju li drugi dogaanja koja TZ Zagreb organizira? Jeste li zadovoljni suradnjom s drugim turističkim zajednicama u Hrvatskoj? Tko vam šalje najveći broj gostiju – Slavonija, Istra, Dalmacija?

Ne posjedujemo statističke podatke dolazaka prema hrvatskim županijama, a što se promocije tiče možemo reći da Zagreb i Turistička zajednica grada Zagreba već surauju s obližnjim županijama te je samo produbljivanje suradnje i bolje povezivanje, logičan korak koji očekujemo da će se dogoditi. Osim toga, u promociju se uključuju i svojim posebnim programima za goste iz Rijeke, Osijeka, Splita, Dubrovnika pojedine agencije te Croatia Airlines.

Gospoi Tomašević ovom prilikom zahvaljujemo na intervjuu, a vas pozivamo da Advent posjetite!

Više o programu zagrebačkog Adventa pronaite na www.adventzagreb.com .

Odgovori