DAN D

DAN D

4. meunarodni festival dizajna, Zagreb (bivša TŽV Gredelj i centar grada) od 10. do 16. lipnja

Dizajn i grad

Od svog osnutka 2010. godine Dan D se etablirao u mjesto susreta i kreativne razmjene studenata dizajna i mladih autora iz područja cijele jugoistočne Europe te brojne zainteresirane publike i zajednice koja ga prati i posjećuje.

U posljednje dvije godine izrastao je u regionalno čvorište koje na jednom mjestu, kroz sve segmente festivala; glavnu izložbu mladih autora (D-izložbu), prodajnu izložbu (D-market), komercijalnu izložbu (D-industrija), popratne gostujuće izložbe dizajnerskih škola, fakulteta, udruga i inicijativa te predavanja, diskusije i radionice prezentira vrhunsku dizajnersku produkciju iz Hrvatske i regije.

Povezujući se s nizom srodnih projekata, Dan D učvršćuje komunikaciju izmeu najagilnijih dizajnerskih inicijativa i manifestacija u regiji, poput beogradskog Miksera, Skopje Design Weeka i drugih.

Najveće novosti ovogodišnjeg festivala su nova lokacija održavanja te programsko i vremensko proširivanje festivala na čitav tjedan.

Kao i prošle godine, trodnevna jezgra ovogodišnjeg festivala odvijat će se od 14. do 16. lipnja – na novoj lokaciji unutar bivše industrijske zone TŽV Gredelj.

Dizajn i grad

Ovogodišnja tema Dana D je “Dizajn i grad”, referirajući se na dizajn i javni gradski prostor. Cilj ovog tematski precizno definiranog izdanja festivala je propitati odnos svih vidova dizajnerske aktivnosti i urbanog prostora, odnosno pokazati: na koje sve načine dizajn mijenja lica gradova u kojima živimo, kako okupira našu pažnju i utječe na naše ponašanje u javnom prostoru, na koje načine vizualno komuniciranje u prostoru grada provocira i potiče javnu diskusiju o bitnim temama te kako dizajn mapira grad.

Dizajn je kao praksa prisutan u svim segmentima javnog i urbanog života, i bez obzira kojim se vidom dizajna bavimo, izniman je njegov utjecaj na svakodnevicu, čak i ako se ponekad čini diskretnim i skrivenim. Svaki oblik signalizacije u javnom prostoru koreografira naše kretanje, ponašanje i orijentaciju, definira točke naših susreta i smjerove svakodnevnih putanja.

Svako oglašavanje i vizualni znak u prostoru, bez obzira je li njegov kontekst komercijalan ili ne, drastično mijenja ne samo sliku grada u kojem živimo, nego i naše vlastite mentalne mape, te stvara nove asocijativne sklopove vezane uz prostor, ideje, vrijednosti i životno okruženje. Dizajn nas tjera na razmišljanje, na diskusiju, provocira i inspirira, ili pak ljuti i manipulira. Svaki oblik komunikacije koji smo osmislili i postavili u zajednički javni prostor utječe na razumijevanje pojma zajednice i njenu unutrašnju dinamiku.

Grad i javni prostor oduvijek su u fokusu onoga o čemu razmišljamo kada govorimo o odgovornosti dizajna i dizajnera prema društvu.

U kontekstu svih navedenih teza i stavova, zona TŽV Gredelj potencijalni je budući gradski kreativni klaster, mjesto guste koncentracije meusobno umreženih kreativnih industrija i interdisciplinarne suradnje, s kontinuiranim ritmom pulsiranja dogaanja, znatno intenzivnijim nego u formi povremenih dogaanja. Takav bi prostor, po uzoru na mnoge druge europske i svjetske primjere, oplemenio život cijeloga grada, njegove kulturne i kreativne scene te ponovno udahnuo život industrijskoj baštini kojoj inače prijeti ili propadanje ili komercijalizacija.

Izložbe

D-izložba je platforma za predstavljanje natječajem izabranih najboljih mladih dizajnera iz regije (do navršenih 35 godina) bez obzira je li aktivno djeluju na sceni ili će na nju tek kročiti.

D-izložba će uključivati naručene ili samoinicirane radove, mentorirane ili samostalne projekte te one projekte i koncepte osmišljene i realizirane upravo za nastup na festivalu. Odabrani autori i njihovi projekti ponudit će široku sliku unutar koje su zastupljena različita područja dizajnerskog i kreativnog djelovanja; od produkt dizajna i dizajna vizualnih komunikacija, preko modnog dizajna, ilustracija, konceptualnih projekata, do onih rubnih projekata koji povezuju različite discipline. Ovogodišnje izdanje D-izložbe predstavit će četrdesetak projekata samostalnih autora i timova iz cijele regije.

D-market

Na D-marketu, kroz naglašeno opušteni ambijent, izlažu i prodaju se probrani domaći i regionalni dizajnerski brendovi i nositelji malih kvalitetnih produkcija. Kroz ovaj oblik prodaje i izlaganja dizajna reflektira se tržišni potencijali dobrih dizajnerskih rješenja te se stvara izvrsna platforma za promociju proizvoda koja dizajnerima i malim proizvoačima omogućuje direktnu komunikaciju s potencijalnim kupcima.

D-instalacije

“Site specific” instalacije nastale kao produkt mentorirane radionice pod vodstvom umjetnice Ivane Franke, u izvedbi mladih arhitektica i dizajnerica: Maja Kolar, Dora Đurkesac, Aleksandra Poljanec, Nina Matika, Sabina Pleše, Adriana Pavelić, Maša Milovac.

D-dizajneri

Autorske instalacije u prostornom kontekstu

Autori: Andro Giunio, Damir Žižić, Marko Hrastovec, Dario Dević i Iva Maria Jurić, Ivan Klisurić, Zastranienie

D-industrija

Izložba domaćih komercijalnih dizajnerskih robnih marki

Sudjeluju: Kvadra, Artisan, Regeneracija, Element

*Izložba će biti popraćena programom “Radni Dan D” (petak 14. lipnja) kada će tvrtke koje participiraju prezentacijama predstaviti svoje projekte.

Regionalne izložbe

Gostujuće meunarodne i domaće izložbe

Young Balkan Designers (Srbija), Mikser Beograd (Srbija), Ministry of pleasure (Makedonija), ALUiBAUCI (Srbija), šKVER (Hrvatska), Hungry Designers (Hrvatska) te niz domaćih izložbi i projekata vezanih za tematiku Dizajn i grad.

Izložbe fakulteta

Izložbeni pregled ostvarenja studenata Studija dizajna u Zagrebu, Odsjeka za dizajn vizualnih komunikacija Umjetničke akademije u Splitu, Tekstilno-tehnološkog fakulteta u Zagrebu te Akademije primijenjenih umjetnosti u Rijeci.

Diskurzivni program

Predavanja, prezentacije, razgovori i okrugli stolovi
Petak – 14. lipnja

Diskurzivni program u petak osmišljen je kao Radni Dan D, posvećen stvaranju i učvršćivanju veza izmeu mladih dizajnera i sektora gospodarstva, poduzetništva i obrta, te predstavljanju uspješnih primjera njihove suradnje. Kasno popodnevni program previa blokove predavanja iz područja edukacije i program usko vezan za pitanje nacionalne strategije dizajna.

Radionice i popratni program

Ovogodišnje radionice vezane su kako za aktualnu tematiku festivala tako i za specifična područja dizajnerske i teorijske prakse.

Popratni program podrazumijeva filmske projekcije, Urbani povrtnjak, Coworking Croatia…

Satelitski program – Centar grada

Satelitski program podrazumijeva niz dogaanja tijekom radnog tjedna ususret vikend programu Dana D.

Open studios

Program dogaanja u kojem dizajneri otvaraju svoje radne prostore za javnost uz popratne izložbe, instalacije i evente…

Open shops / galleries

Program dogaanja u kojem shopovi i galerije s dizajnerskim programom i ponudom nude dodatne sadržaje za posjetitelje

D-demonstracije

Privremeno naseljavanje napuštenih gradskih prostora sadržajima dizajna i street artista

Odgovori