Citati suvremene umjetnosti u Dvostrukim susretima Elektrovintagea

Citati suvremene umjetnosti u Dvostrukim susretima Elektrovintagea

12. veljače 2013. u 19 h u prostoru Academie Moderne (A.šenoe 11, Zagreb) otvara se prva EV izložba: Elektrovintage / dvostruki susreti. Izložba ostaje otvorena do 23. 2. 2013.

“Osnovan krajem 2010 godine u Zagrebu.

EV ne predstavlja nijedan aspekt umjetnosti, ali nalazi smisao u njenim kreacijama, izražavanjima i aktivnostima (moda, film, glazba, fotografija…).

EV može biti termin koji definira odjeću, namještaj, knjige, glazbene instrumente, papir, elektroničke ureaje i druge stvari .

EV se može koristiti kao imenica ili kao pridjev, a obično je povezan s kvalitetom starenja, trajna i poboljšana tijekom vremena.

EV priziva modernu «okolinu» u smislu ponovog korištenja, recikliranja te stvaranju novog u suvremenom kontekstu.“

Ideje za nastanak Elektrovintage djela nastale su spontano iz ljubavi prema filmovima, slikarstvu, književnosti i ostalim granama umjetnosti, a pod utjecajem bogate ostavštine umjetničke povijesti. U današnjem svijetu izuzetne vizualne zasićenosti očni je živac bombardiran jakim podražajim pri svakom treptaju, a gotovo je nemoguće iznjedriti nešto novo, dosad nevieno i jedinstveno. No možda to nije uvijek nužno. Ponekad valja ostaviti mjesta za dopisivanje vlastitog – sjećanja, impresija, tumačenja… U svom prvom ciklusu svojevrsnog likovnog “re-enactment“ stvaranja prepoznatljivih remek-djela likovne povijesti umjetnosti EV otvara polje za drugačije promišljanje već vienog. Nastali radovi su prije svega citati koji pozivaju gledatelje na upisivanje svoje osobne simbolike i kulturne memorije u iščitavanje rada. Bogatstvo interpretacije glavni je pokretač. Intencija je prikazati kanonsko djelo u svojevrsnom pomaku, propitati krajnosti citata i kroz studijsku atmosferu progovarati o poziciji prikazanog/modela. Djela i umjetnici, kao i citirani kadrovi, pomno su birani odstupajući od motiva papirnatog lika. Propitivanje snage medija, zamjene identiteta i principa citatnosti glavni je nositelj rada. Promatrač se stavlja u poziciju brisanja granica izmeu protagonistica i umjetnica, prikazatelja i prikazanog, izmeu njih i nas…

Na tragu iskustva i opusa Cindy Sherman, posebice ciklusa History portraits, Elektrovintage preuzima višestruke uloge redatelja i modela, propitujući prirodu reprezentacije, odnosa originala i interpretacije, kroz manipulativnost identiteta i zavodljivost fotografije, stvarajući tako rječit i provokativn sustav simbola koji vuče korijenje duboko kroz povijest naše vizualne kulture. Vizualni rezultat slojevit je postmoderni artefakt.

Karla Pudar

Ova izložba nastala je u organizaciji Academie Moderne,a realizirana je sredstvima Gradskog ureda za obrazovanje, kulturu i šport Grada Zagreba i Ministarstva kulture RH.

https:/elektrovintage.com/

Odgovori