Od 20. do 26. siječnja širom Europe u organizaciji ECCA-e, njenih članova i partnera. Cilj je podizanje svijesti javnosti o raku vrata maternice i o načinima kako ga spriječiti. Globalni simbol borbe protiv raka vrata maternice je «Biser mudrosti» – www.PearlofWisdom.eu
“U Hrvatskoj godišnje od raka vrata maternice obolijeva oko 400 žena, a umire ih više od 100. Obolijevaju žene u srednjoj životnoj dobi koje još brinu o svojim obiteljima i temelj su budućeg hrvatskog društava. Samo organizirani program prevencije koji obuhvaća primarnu prevenciju – cijepljenje protiv uzročnika bolesti, humanog papiloma virusa (HPV) djevojaka i mladih žena, te sekundarnu prevenciju – rano otkrivanje bolesti u žena u dobi od 25 do 65 godina, može omogućiti jednaku i učinkovitu zaštitu od raka vrata maternice svim ženama u Hrvatskoj. Stoga se iskreno radujem što je u Hrvatskoj zaživio Nacionalni program za rano otkrivanje raka vrata maternice, a koji će omogućiti da svaka žena dobije skrb koju je zaslužila i koji će joj poboljšati kvalitetu života, a nekima i pravo na život”, ističe dr. sc. Magdalena Grce, znanstvena savjetnica Instituta «Ruer Bošković» i članica Uprave u udruzi ECCA.
Ove godine obilježavamo 7. Europski tjedan prevencije raka vrata maternice u sklopu kojeg će se 26. siječnja od 11 do 12,30 u Europskom domu, Jurišićeva 1/I održati edukativna tribina za širu javnost, s kratkim domjenkom. Tema javne tribine su “Sport i zdrave navike žena u prevenciji bolesti“, a gošće tribine su Sandra Perković, olimpijska pobjednica i dvostruka europska prvakinja u bacanju diska, Mimi Vurdelja, mr. ph., nutricionistica HOO-a, Tatjana Marotti, dr. sc. znanstvena savjetnica IRB-a, stručnjakinja oksidacijskog stresa i procese starenja, Melita Jelavić, dr. med., specijalist epidemiologije i koordinatorica Nacionalnog programa za rano otkrivanje raka vrata maternice Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i koordinatorica tribine Magdalena Grce, dr. sc., znanstvena savjetnica IRB-a i članica Uprave u udruzi ECCA.
Glavni medijski pokrovitelj ovogdišnje akcije Biser mudrosti je časopis Ženska posla, a sponzorstvo dijelimo s ALL4YOU Production (kreativni direktor: Lucija Juroš; fotografije i obrada: Maja Jokić; šminka: JL Style Beauty Agency) i Grafičkim zavodom Hrvatske.
Časopis Ženska posla pisat će o prevenciji raka vrata maternice i brizi o zdravlju, o HPV-u, prehrani, osobnim iskustvima sudionica akcije te kako usmjeriti svoje kćeri da odmalena budu svjesne svoje odgovornosti za zdravlje. Osim teksta dr. Magdalene Grce o ovoj zloćudnoj bolesti i njezinoj prevenciji, u idućem broju časopisa koji izlazi 9. veljače svaka će čitateljica na dar dobiti kalendar Biser mudrosti. Na kalendar se pojavljuju uspješne žene koje promoviraju brigu o zdravlju i prevenciju vlastitim primjerom – sportašice, umjetnice, poduzetnice… Sandra Perković, Ana i Lucija Zaninović, Branka Pereglin, Julijana Matanović, Maja Vučić, Sanja Vejnović, Anka Dorić i druge uspješne, pametne i inspirativne žene poručuju vam: brinite za sebe i svoje zdravlje, ne dopustite da nemar, zahtjevi i obveze utječu na vašu brigu o sebi, budite snažne, obaviještene i zdrave!
Akciju Biser mudrosti podržala je i dr. Sanja Musić Milanović, epidemiologinja u Hrvatskom zavodu za javno zdravstvo “Dr. Andrija štampar” i predavačica na Medicinskom fakultetu u Zagrebu.